EN SON OKUDUKLARIM # 5 - # 6

KAFKA ON THE SHORE


Orjinal adı ''Umibe no Kafka'', Türkçe adı ''Sahilde Kafka'' olan belki de Haruki Murakami'nin en meşhur kitabını biraz gecikmeli de olsa okudum.

Bloglarda bir Murakami rüzgarıdır esiyor ve ben de kendimi buna fazlasıyla kaptırmış durumdayım. Bunda kütüphanedeki Murakami kitaplarının etkisi de çok tabi. Hazır elimin altındayken okuyabildiğim kadarını okuma kararı aldım ve kendimi durduramıyorum. Okudukça gerçekle, hayal arasında gidip geliyorum sanki.

Bu kitabın neden bu kadar ses getirdiğini okuyunca anladım. Çok beğendim ve ileride , yani tam bir yerleşik düzene geçince, kütüphanemde yer alacak kitaplardan birisi olacak, bu kesin. Kitabın konusu hakkında bilgi verme niyetinde değilim, okuyanlar zaten biliyor, okumayanlarda benim burda yazacağım bir iki cümleyle kitabın insanda bıraktığı etkiyi anlayamayacaklardır o yüzden alın ve okuyun diyorum.

SPUTNIK SWEETHEART


Orjinal adı ''Sputoniku no Koibito'' olan bu kitap gördüğüm kadarıyla Türkçe'ye çevrilmemiş henüz. Murakami'nin 1999 yılında yazdığı bir kitap.

Kendinden yaşça büyük olan bir kadına aşık olan bir genç kız ve bu genç kızın en yakın arkadaşı olan K'nin (erkek) ağzından okuduğumuz bir hikaye. Tam bir aşk hikayesi diyemeyeceğim, yani Norwegian Wood'daki kadar yoğun bir aşk hissettirmedi bana, yine tipik Murakami öğeleri hemen kendini hissettiriyor. Bol müzik, kediler ve bu sefer farklı bir mekan, bir Yunan adası da hikayeye eşlik ediyor. Çok özlediğim canım Ege denizinin kokusunu hissedirdi bu kitap bana.

Birgün Türkçe'ye de çevrilmesini dilerim.

2 yorum:

  1. Sahilde Kafka;Murakami'nin en güzel kitabı bence...
    Şu an da 1Q84'ü okuyorum. 833.sayfadayım:)) keşke Japonyada olduğu gibi 3 cilt basılsaymış.Bu kitabı da beğendim. Ama asla bir Sahilde Kafka ya da Zemberek Kuşu değil.

    Keyifli okumalar diliyorum

    YanıtlaSil