EN SON OKUDUKLARIM # 7 - # 8

AFTER DARK
Yine Haruki Murakami'den bir kitap. Orjinal adı ''Afutadaku''. Tokyo'da bir gece 12'den sabaha kadar yaşananları ve kahramanlarımızın başından geçenleri okuyoruz bu kitapta. Konunun detaylarına girmeyeceğim, ben kendi adıma kitabı çok beğendim. Benim en favori Murakami kitabım olmasa da okurken çok keyif aldım. 
Bildiğim kadarıyla henüz Türkçe çevirisi yapılmamış. 
Kütüphanede hala okumadığım Murakami kitapları var ancak ben bir süre Murakami'ye ara verme kararı aldım. Üst üste aynı yazardan çok fazla okuyunca sanki hikayeler birbirine karışıyor gibi gelmeye başladı ve dur dedim kendime ta ki aşağıdaki kitabı görene kadar :)


WHAT I TALK ABOUT WHEN I TALK ABOUT RUNNING
Bu uzun isimli Murakami kitabı bir roman değil,anı türünde diyebiliriz. 2. el bir kitapçıda karşıma çıkıp da bir iki sayfasına göz gezdirince Murakami kitaplarına ara verme kararımı (roman olmadığı için) delmeyeceğimi düşünüp hemen aldım. Yazarın aynı zamanda maratonlarda koştuğunu az çok çoğumuz duymuşuzdur. İşte bu kitapta da yazarın New York maratonuna hazırlanırken yazdıklarını okuyoruz. 
Benim koşmakla hatta sporla (maalesef) pek bir alakam yoktur ama bu kitabı çok sevdim. Bu kadar sevdiğim bir yazarı az da olsa tanıma fırsatı oldu benim için. 
Murakami'nin yazarlığa gittiği bir beyzbol maçında gelen bir ilhamla başladığını daha önce internette okumuştum, işte bunun detayları da bu kitapta var. 
Birkaç sene önce aynı stadyumda (Jingu Stadyum), aynı takımların (Yakult Swallows ve Hiroshima Carp), maçına gitmiştim. Keşke bu kitabı maçtan önce okusaydım belki sevdiğim bir yazarla ortak bir şeyi paylaşmış olmanın mutluluğunu yaşayabilirdim. (maç çok sıkıcıydı da:))
Kitapta azmin elinden hiçbir şeyin kurtulmayacağını, hiçbir şey için geç olmadığını, bir şeye konsantre olmanın ne kadar önemli olduğunu bir kere daha anlıyorsunuz.
Türkçe'ye bir an önce çevrilmesi dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder