SON OKUDUKLARIM #19 ~ #21


#19
Ferrari'sini Satan Bilge
ROBIN S. SHARMA

Bu kitabın popülerliği üstünden uzun zaman geçmiş olmasına rağmen bir türlü elim deyip de okuyamamıştım. Kişisel gelişim kitaplarından pek hoşlanmamam ya da en çok satan kitapları okumak için aceleci davranmamamdan dolayı Ferrari'sini Satan Bilge'yle tanışmam 2012'nin Ekim ayını buldu. Belki de doğru zamanın gelmesi gerekiyordu bu kitabı okumam için ve o zaman da bu zamandı.
Akıcı anlatımı ve okudukça ,tabiri caizse, gaza getiren ''evet ben de yapabilirim'' dedirten deneyimleri çok etkiledi beni. Bir kişisel gelişim kitabını beğeneceğim aklımın ucundan geçmezdi doğrusu. Bakalım etkisi ne kadar sürecek.

#20
The Devil and Miss Prym
PAULO COELHO

Yazarın yıllar önce okuduğum ''Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum Ağladım'' ve ''Veronika Ölmek İstiyor'' kitaplarından aklımda hiçbir şey kalmamasından mıdır nedir, Paulo Coelho'ya pek bir şans vermediğimi farkettim son yıllarda. Ve bu sefer karşıma Türkçe'ye ''Şeytan ve Genç Kadın'' adıyla çevrilen kitabın İngilizcesi çıkınca aldım elime ve okumaya başladım. Akıcı olduğu kesin , hikayede öğretici öğeler olduğu da kesin ama zannedersem pek benlik bir tarzı yok Paulo Coelho'nun. Dünyaca ünlü ve hep çok satanlar listesinde olan yazarın sadık okuyucularından biri olamayağım kesinleşti.

#21
Tavan Arasındaki Buda
JULIE OTSUKA

Son Türkiye ziyaretimde kitapçıda Yeni Çıkanlar bölümde gözüme çarpmıştı bu kitap. Yazarın Japon olması, kitabın Türkçe'ye İngilizce'den çevrilmiş olması ve konusu bu kitabı hemen almama neden olmuştu.
1900'lerin başında Japonya'dan Amerika'ya göç eden bir grup genç kadının evliliklerinin umdukları gibi olmaması, Amerika'da rahat bir hayat sürme hayallerinin yerine tüm gün çeşitli işlerde işçi olarak çalışmaları ve oradaki hayatları üzerine yazılmış bir roman. İlginç olanı ise birçoğumuzun bihaber olduğu bu olayların gerçek olması.
Yazarın anlatımı çok keyifli ve belki de Japonlarla ilgili olmasından dolayı benim için bir solukla biten ve etkisi uzun süre devam eden bir kitap oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder