EN SON İZLEDİĞİM

  Skyfall 007


Aslında aksiyon filmlerini pek sevmem ama dün evde ilaçlama vardı ve 2-3 saatimi dışarda geçirmem gerekiyordu, ben de ''hadi sinemaya gideyim bari'' deyip en yakındaki sinemaya gittim. Sinemadaki 3 salonda  Twilight Saga ve bir salonda da 007 vardı. Ben de hiç haz edemediğim bu vampir   serisindense  Skyfall 'u seçtim.

Film hakkında söyleyeceğim pek bir şey yok. Bir James Bond fanatiği olmamakla birlikte bir kere başlayınca kendini izlettiriyordu. Filmin başlangıcındaki İstanbul sahneleri çok heyecanlandırdı beni. Filmin bazı sahnelerinin İstanbul'da çekildiğini okumuştum bir ara ama filme giderken aklımdan çıkmıştı, bu yüzden güzel bir sürpriz oldu.

Bu filmle birlikte sinemaya uzun zamandır gitmediğimi farkettim. İnternetten istediğimiz her şeye istediğimiz zaman ulaşmanın verdiği tembellik, sinema perdesinin büyüsünü unutturmuş bana, bunu anladım.

Bu arada ilginç bir detay vermeden geçemeyeceğim. Malum ben Bangkok'tayım bu aralar. Bangkok'ta sinema salonlarında film başlamadan bir sürü fragman ve reklam izledikten sonra (yarım saat kadar) ekranda  bir yazı çıkıyor ''Lütfen Kralımızın marşı okunurken saygı kurallarına uyup ayağa kalkınız''. Bunu bir yerde okumuştum ve çok şaşırmıştım. Bu sefer kendim deneyimledim.
Ekranda bu yazı çıktıktan sonra salondaki herkes ayağa kalktı ve ekranda kralın görüntüleri gösterilirken bir yandan da Kralın Marşı çaldı. 1-2 dakikalık bu saygı duruşu bitince de hepimiz oturduk ve filmimiz başladı !!!

Dip Not: Tayland'da Kraliyet ailesine ve özellikle Krallarına çok saygı duyuluyor. Kralı herkes seviyor ve hakkında olumsuz hiçbir şey duymuyorsunuz zaten olumsuz konuşmak da yasak. Kral sadece bir simge, ülkeyi yöneten bir başbakanları var.

* Filmin Görseli burdan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder