İLAÇLAR

Son iki üç gündür nezleydim. Üstüne bir de halsizlik eklenince bari doktora gideyim de birkaç ilaç alıp kendime geleyim dedim. Mecbur olmadıkça doktora gitmeyenlerdenim. Hele yabancı bir ülkede olunca daha bir isteksiz oluyor insan. Neyse eşim de geldi benimle ve doktorla bir iletişim problemimiz olmadan soğuk algınlığı teşhisim kondu ve ilaçlarım yazıldı. Hastanede yazılan ilaçlar bizdeki gibi eczaneye gidip alınıyor. Buraya kadar aynı olan sistem eczaneden ilaçları aldığınızda kendini gösteriyor . Aşağıdaki fotoğrafa buyurun.


Bunlar almam gereken 3 farklı ilaç.  İlaçların paket içindeki ve dışındaki görüntüleri, yanlarında ne zaman ne kadar alınacağı ile ilgili detaylar (ben harika el yazımla eczanede hızlı hızlı Türkçelerini yazmıştım), ve fotoğrafta olmayan ama sağ tarafta ilacın yan etkileri gibi bazı bilgiler de bulunuyor.
Bu Japonların detaycılığı bazen pek bir hoşuma gidiyor doğrusu :) Alacağınız ilaçları karıştırmanız neredeyse imkansız :)

İlgimi çeken diğer bir şey de burada ihtiyacınız kadar adette ilaç veriliyor. Mesela bir ilaçtan 6 adet almanız gerekiyor tedaviniz için ama normal pakette 20 tane var, size sadece 6 adet ilaç veriliyor. Bir paket ilaç verilmiyor.  

Eczanelerden sadece doktorun verdiği ve reçete ile alabileceğiniz ilaçları alabiliyorsunuz. Reçetesiz hiçbir ilaç alamıyorsunuz. Hafif ağrı kesiciler, vitaminler gibi doktora danışmadan da alınabilecek bazı ilaçlar da ''drug store'' denen yerlerde satılıyor.

Eminim  Japon sağlık sistemiyle ilgili daha bir sürü detay vardır ama benim şimdilik deneyimlerimden gördüğüm bu kadar. Umarım daha fazla görmeme de gerek kalmaz !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder