IKEBUKURO İSTASYONU

İnternette öylesine dolanırken tesadüfen karşıma çıkan bir sayfada Tokyo'nun en yoğun tren istasyonunun Shinjuku, ikinci yoğun tren istasyonunun da Ikebukuro istasyonu olduğunu gördüm. Aynı zamanda dünya sıralamasında da ilk iki aynı, Shinjuku ve Ikebukuro !!

Neden ilgimi çekti çünkü ben Ikebukuro'ya 15 dakika yürüme mesafesinde oturuyorum ve Ikebukuro'ya çok sık gidiyorum. İstasyonu da sık kullanıyorum doğal olarak. Her zaman kalabalık olduğu doğru ama Tokyo'da tren istasyonları hep kalabalık ve yoğun olduğundan Ikebukuro'nun 2. sırada olacağı aklıma gelmezdi doğrusu. 8 adet tren hattının bulunduğu, istediğiniz yere rahatça ulaşabileceğiniz Ikebukuro istasyonu ile ilgili detaylar burada meraklısına :)

Neyse Tokyo'ya gelmeyi planlayanlarınız varsa zaten tren istasyonları, kalabalık alt geçitler, karmaşık gibi gözüken tren ve metro hatlarından nasibinizi alacaksınız :)





İlk fotoğrafta üstünde Seibu yazan sola doğru devam eden bina alışveriş merkezi, 2. resimde sol üstte yazan Parco da birinci resmin sağ tarafı oluyor. O da başka bir alışveriş merkezi. 3. fotoğrafta ise ilk iki fotoda karşıdan gördüğümüz binaları sağ yanda uzunlamasına görüyoruz. Ne kadar uzun olduğu da anlaşılıyor sanırım.

Bu iki alışveriş merkezi, Seibu ve Parco birbirine içeriden bağlantılı. Ayrıca bu binaların arkasında Tobu isimli başka bir alışveriş merkezi var. Yani birine giriyorsunuz ve farkında olmadan başka birinden dışarı çıkabiliyorsunuz. Ben yaşadım biliyorum :) Bu alışveriş merkezlerinin hepsine tren istasyonlarından girebiliyorsunuz.

Bunlar dışında istasyon içinden giriş çıkışı olmayan yani istasyon dışında benim şimdi aklıma gelen 3 tane daha büyük alışveriş merkezi var Ikebukuro'da. Zaten bu Japonların alışveriş ve tüketim çılgınlığı ayrı bir konu !!!

Neyse, yukarıdaki fotoğraflardaki binaların altı komple istasyon. İkinci fotoda Ikebukuro Station yazısını göremeniz mümkün. Benim fotoğrafı çektiğim yer de dahil olmak üzere yer altı metro,  tren ağları ve başka alışveriş merkezleri ile dolu.

Tabi bu sadece Ikebukuro'ya has bir şey değil genelde Tokyo'daki ve diğer büyük şehirlerdeki istasyonlarda da bu durumu gözlemlemek mümkün.
Tokyo'da şehir yer altında ve üstünde tüm görkemi ve karmaşasıyla sizi içine çekecek emin olabilirsiniz :)

Bu fotoğraf ise Yamanote Line'da bir kış akşamından, saat 23:00 civarı olabilir. Daha kalabalık hallerini de biliyorum ama o zaman elime makineyi alıp fotoğraf çekecek alanım olmuyor maalesef :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder