EN SON OKUDUĞUM # 9

THE CATCHER IN THE RYE
J. D. Salinger

Bu kitabı tesadüfen 2. el kitapçıda görüp ilk sayfasına bir göz gezdirdikten sonra almıştım. Kitabı daha önce hiç duymamıştım ve eşime gösterdiğimde bu kitabın oldukça meşhur olduğunu söylemişti.

Kitap J. D. Salinger'in yazdığı tek romanmış. Türkçe'de ''Gönülçelen'' ve ''Çavdar Tarlasında Çocuklar'' olarak iki farklı çevirisi bulunuyor. Hangisi tercih edilmeli bilemiyorum okumadan önce biraz araştırmalı bence.

Kitapta 17 yaşındaki kahramanımızın 3 gününü okuyoruz. Sadece ergen bir çocuğun ruh hali değil zaman zaman içinizi sızlatan detaylarında olduğu su gibi akan bir kitaptı benim için.

Bu kitapla ilgili biraz araştırma yapınca karşıma ilginç detaylar çıktı. Birçok filmde, kitapta, şarkıda bu kitaptan bahsedildiğini görünce çok şaşırdım. 
Merak edenlere için detaylar linkte (sadece ingilizce, uzun olduğu için tek tek yazamayacağım kusura bakmayın)

Uzun lafın kısası belki birçoğunuz zaten biliyor veya okumuş olabilir ama ben ''The Catcher in the Rye'' la yeni tanıştım ve ilerleyen yıllarda tekrar okuyacağım kesin.

1 yorum:

  1. Çavdar Tarlasında çocuklar... Bir çocuğun ağzından, çala kalem yazılmış bir roman...Çok beğenmiştim.

    Tyaland yaşamında bol şanslar diliyorum

    YanıtlaSil